De emoji-film: kinderfilm of één grote reclamespot?

| aanbevolen nieuws

In de VS verscheen vorige week de langverwachte emoji-film in de zalen. De titel van deze nieuwste kinderfilm van Sony spreekt voor zich: een film die zich afspeelt in en rond smartphones, met emoji’s in de hoofdrol. De film werd door critici al snel bestempeld als “de slechtste film allertijden”. De storm van kritiek die de film te verduren krijgt, vindt zijn wortels hoofdzakelijk in het feit dat het een kinderfilm is met de allures van een reclamespot. Meer dan eens sluipen reclameboodschappen haast ongemerkt de film binnen. Zo wordt er bijvoorbeeld doorheen het verhaal verwezen naar apps als Facebook, Dropbox, Twitter en Spotify, zonder enige toegevoegde waarde. Door zo gesponsorde inhoud te integreren in een film, bestaat het risico dat kinderen dit niet herkennen als reclame en op die manier makkelijker worden overtuigd. Kinderen en jongeren zijn nu eenmaal veel gevoeliger voor dergelijke vormen van geïntegreerde reclame. Meer info op onderstaand artikel!