De kansspelcommissie en Minister Geens slaan de handen ineen voor duidelijkere reclameregels

| aanbevolen nieuws

De Kansspelcommissie heeft de bescherming van kwetsbare spelers – minderjarigen in het bijzonder – altijd ter harte genomen. Op hun to-dolijstje stonden tot dusver o.m. een preventiecampagne om jongeren te beschermen tegen de gevaren van online gokken tijdens het WK, een efficiënter online identificatiesysteem en strengere supervisie van speelhallen voor kinderen. Nu zal de Kansspelcommissie in samenwerking met Minister Geens een koninklijk besluit uitwerken dat zal moeten zorgen voor duidelijkere reclameregels in de kansspelsector.

Sportevenementen worden door organisatoren van kansspelen en weddenschappen vaak als een walhalla voor publiciteit aanzien. Met het WK in het vooruitzicht, doet dit bezorgdheid rijzen. De kansspelcommissie wilt bepaalde doelgroepen extra beschermen. Voor minderjarigen betekent dit: specifieke regels omtrent gokreclame in de buurt van kinderprogramma’s. De Kansspelcommissie zal campagnes van vergunde gokoperatoren, die zich richten tot kinderen, stilleggen en mogelijk hun vergunning intrekken.

Een stap in de goede richting dus…